Stefan Fraunberger | domenica 28.01.018 | Piano Terra

frauneb

Ed ecco ancora un concerto bellissimo, che comincerà poco dopo l’imbrunire e terminerà nei tempi e nelle dimensioni proprie del sogno. Al risveglio, riempite quel cazzo di cappello (cit).

_ domenica 28 gennaio, ore 18

Piano Terra & TRoK! proudly presentano:

* Stefan FRAUNBERGER
> stefan.fraunberger.at/

@ Piano Terra
via Confalonieri, 3 – Milano
pianoterralab.org/

Nel Facebook, qui.
altrimenti

Stefan Fraunberger è un compositore, performer e artista impegnato a trasformare le cose sin dal 1980. La sua musica intraprende un dialogo elettroacustico tra dimensioni inspiegabili e strumenti diversi, come il santur o gli organi di decadenti chiese barocche, ridefinendo le condizioni di confine delle cultura e della percezione, muovendosi tra “ambibuità sonore e toccando il vuoto” (The Wire).

Fraunberger si è esibito in numerosi festival in tutto il mondo, e ha pubblicato per svariate etichette. Il fulcro del suo interesse è la materializzazione sonora e la
formazione di sculture liquide. Le sue composizioni e le sue performance attraversano frammenti della natura utilizzando dialetti ultraterreni per dare vita a possibili lingue di un futuro pre-moderno. Originario di Vienna, Fraunberger ha vissuto e lavorato ad Aleppo, Sana’a, Londra, Tehran, Sibiu, Varanasi, Bruxelles ed Istanbul. Il suo lavoro è influenzato profondamente dallo studio di diverse lingue e tradizioni ed interpretazioni della modernità. A fianco del suo impegno nella musica performativa e nella composizione vocale e strumentale, ha realizzato anche installazioni sonore, interpretazioni della poesia sufi non-idiomatica e colonne sonore per il cinema e la danza contemporanea.

Il suo ultimo progetto, “Barzakh”, prende il nome dalle zone grigie e dagli stati liminali, il suo significato riguarda “tutto ciò che non è ne’ sì ne’ no”. Si tratta di un lavoro per santur (strumento tradizionale iraniano) elettrico amplificato e field recordings.

Between melodies and noise washes, that never stop being engaging and provocative” (The Quietus)

Eschewing the pomp of sacred music for the fragile drone of an organic death knell” (The Wire)

Aural narratives don’t come more stunning / there’s an uncanny beauty both to Fraunberger’s seemingly absurd actions & to the, frankly, amazing results” (4against5)

Megalithic sonic sculptures… Fraunberger’s approach to transition is ceaslessly inventive” (Auralaggravation)

Highly dissonant madness bordering the realms of lurking entities populating an intersecting parallel universe” (Nitestylez)


GB

And here’s another stunning concert, that will begin just after the dusk and will end in times and dimensions of dream. At the awakening, fill that fuckin’ cap (cit).

_ Sunday 28th January, 18h

Piano Terra & TRoK! proudly present:

* Stefan FRAUNBERGER
> stefan.fraunberger.at/

@ Piano Terra
via Confalonieri, 3 – Milano

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Stefan Fraunberger is a composer, performer and artist, transforming things since 1980. His music engages in electro/acoustic dialogue with uncanny states and instruments such as dulcimers or decaying baroque church organs, reshaping the liminal conditions of culture and perception while inhabiting “sonic ambiguities and touching the void”. (The Wire)

Fraunberger has performed at festivals throughout the world and released on various labels. He is focusing on sonic embodiment and the shaping of fluid sculptures. His compositions and performances work their way through “nature’s very own modular patch” using otherworldly dialects to result in possible tongues of pre-modern-futures. Based in Vienna, Fraunberger has lived and worked in Aleppo, Sana’a, London, Tehran, Sibiu, Benares, Brussels and Istanbul. His work is deeply informed by the study of different languages, traditions, and understandings of modernity. Working in the fields of performative sound art, vocal and instrumental composition he also does sound installations and translates/interprets non-idiomatic sufi poetry in theory and practice as well as creating sound tracks for movies and contemporary dance.

Fraunberger’s latest project, “Barzakh”, takes its name from the word used to describe gray zones and liminal states, meaning “anything but yes and no”. The piece uses an amplified electric santur (dulcimer), field recordings and interval crisis.

Between melodies and noise washes, that never stop being engaging and provocative” (The Quietus)

Eschewing the pomp of sacred music for the fragile drone of an organic death knell” (The Wire)

Aural narratives don’t come more stunning / there’s an uncanny beauty both to Fraunberger’s seemingly absurd actions & to the, frankly, amazing results” (4against5)

Megalithic sonic sculptures… Fraunberger’s approach to transition is ceaslessly inventive” (Auralaggravation)

Highly dissonant madness bordering the realms of lurking entities populating an intersecting parallel universe” (Nitestylez)

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